31 Mart 2014 Pazartesi

Mavi Kuşun Peşinden ~ Kitap Yorumu

Mavi Kuşun Peşinden


Ryhill yakınlarındaki bir korulukta genç bir kızın cesedi bulunur. Ceset, olay yerine ürkütücü bir mizansenle yerleştirilmiştir ve bunun anlamını çözemeyen polis aciz duruma düşmüştür. Ta ki, uzmanlık alanı geleneksel peri masalları olan Alice Hyland adında bir kadın soruşturmaya dahil olana kadar...
Kurbanın cesedi ile pamuk prenses masalının İtalya'da bilinen bir uyarlaması arasındaki bağlantıyı kuran, Alice olacaktır. Öyle görünmektedir ki bir peri masalı, çarpık ve kâbus dolu yollardan, bambaşka bir sona ulaşmıştır.
Daha sonra, benzer şekilde sarsıcı bir durumda olan başka bir ceset bulunur. Alice koruluktaki gizemi çözebilecek ve dahası kendini bu kabustan kurtarabilecek midir?
"Bu kitabı elinizden bıraktığınızda , peri masallarına bir daha asla aynı gözle bakamayacaksınız" (Tanıtım Bülteninden)


Sayfa Sayısı: 304Baskı Yılı: 2013Dili: TürkçeYayınevi: Hyperion Kitap



Masallar hep şu anki kadar güzeller miydi?

Hayır, değillermiş. Bunu bana bir katil anlattı.. :D

Ben normalde pek gerilim kitabı okuyan bir karakter değilim, okumadan da yeterince gerginim zaten, hani ihtiyacım yok. :D Ama bu kitap benim gergin kaslarımı bir güzel yeniden gerdi. Eh. Adı üzerinde, gerilim kitabı. *.*


Başta, pek ilerletemedim çünkü kendimi veremedim okul yüzünden. Sınıfta kitap okunmuyor onu söylemeliyim. Ama kitabın ilerleyen sayfalarında atağa geçtim resmen. Çünkü gerçekten sonunu merak ettiren bir kitaptı. Hani aradan kelimeler seçerek ya da bazı satırları atlayarak okursunuz ya, o çeşit bir kitaptı. Konusu da gerçekten ilginçti.
Katilimiz, bir 'seri katil' kategorisine girer mi bilemeyeceğim ama evet bir seri cinayet işliyor. Cinayetlerin ilgi çeken, diğerlerinden ayrılan tarafı ise masallar. Beni en çok çekende bu ya, masallar... Öldürülen kızlar masallara göre öldürülüp cesetleri masallara benzer şekilde bırakılıyor. Ama bildiğimiz masallar değil, eski versiyonlarına göre. Çocuklarımız bunları öğrense psikolojileri ne durumda olurdu kim bilir... Ben daha önceden bir kaç tanesini biliyordum ama bilmeyenler için ekleyeceğim yazımın sonuna. *.* Gerçi kitabı da okursanız daha çeşitli versiyonları olduğunu göreceksiniz. Birde bu çeşit adli ya da polislerin bulunduğu kitaplarda sürekli bilmediğiniz kavramlar çıkar ya karşınıza, o çok yoktu ve gayet anlaşılırdı. Karakterlerin düşünceleri olaya iyice gizem kattı. Bir ara ben en şüphelenmemem  gereken adamdan bile şüphelendim o mu acaba diye.. :D İşte böyle... Bir gerilim kitabının işi ne? Germek. Ve ben hem gerildim hem meraklandım... Ben gerilim severlere tavsiye ediyorum. *.*


Kitabı okurken bu şarkı'yı dinledim. Şarkının tüm şirinliği kaçsada güzeldi. :D

Puanımın 75 olma nedeni polisiye türü hem fazla okumuyor olmam hem de çok sevmemem. Siz polisiye seviyorsanız benden daha çok sevebilirsiniz kitabı. ^^




Bu da benim naçizane çirkin ama kitapla ilgili olan shopum. *.* Shopta iyi olmamak beni üzüyor.. :S :D


Son olarak, Hyperion kitap'a teşekkürler. ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder