1 Ocak 2014 Çarşamba

Açlık Oyunları Serisi Yorumu

İlk yorumumun bu seriye olmasını istedim. Çünkü serinin tam anlamı ile hastasıyım ben. Neden mi?

Bir kere anlatım kesinlikle harika. Suzanne işinde uzman arkadaş, tek kelime edemem kadına şimdi. :D

1. Kitap: Açlık Oyunları

2. Kitap: Ateşi Yakalamak

3. Kitap: Alaycı Kuş





Açlık Oyunları, Amerika'nın yıkıldıktan sonrasını anlatıyor. Amerika yerine bir başkent ve 13 mıntıka geliyor. Bu mıntıkaların her birinin bir özelliği var. Örneğin 12. mıntıka kömür ve 4. mıntıka deniz yoluyla geçim sağlıyor. 12. Mıntıka, asıl kızımız Katniss bu mıntıkada bir kız kardeşi ve annesiyle yaşıyor. Başkent lüks içinde yüzerken, kenar mıntıkalar açlıktan kırılıyor. Birde, Amerika'nın yıkılışından sonra, her mıntıkadan biri erkek biri kız olmak üzere 2 kişi (haraç) seçilip başkentte bir arenaya koyuluyor, ölümüne bir kavgaya bırakılıyorlar. Çoğunluk okumuş olsa da spoiler vermek istemiyorum daha fazla. :D





Katniss: Soğuk, insanlarla iletişimi pek iyi olmayan kızcağızımız. Mükemmel bir avcı. Ok ve yay onun doğuştan bildiği nesneler. :D Çok güçlü olduğunu düşündüğüm bir karakter. Gerçekten. Öyle şeyler yaşıyor ki...

Peeta: Ben kesinlikle 'Team Peeta' diyorum. :D Allah'ım.. :D Ekmek fırınında çalışan, Katniss'e platonik aşık çocuğumuz. Aşkı da gerçekten büyük. Katniss bence de bu çocuğu haketmiyor. Canım sarışınım benim. <3

Gale: Ruhundaki ateş en az Katniss kadar büyük olan, özgürlüğüne düşkün, işin kavga kısmına direk dalan, yakışıklı bir genç adam. Tabi, Gale'de Katniss'e aşık. Beraber avlanıyorlardı. Ta ki Katniss oyunlara katılana kadar...

Primrose: Katniss'in minik kız kardeşi. Ayrıntı vermeyeceğim fakat kedisini bende seviyorum. :D

Kitapları neden sevdim?

Daha önce de dediğim gibi, kadının anlatımı harika. Bilim kurgu bir kitap ancak bu kadar harika olabilirdi. Ben nedense hiçbir kötü yön bulamadım, çok sevdiğimden mi bilmem..? Okumanızı aşırı aşırı tavsiye ederim. 1. kitapta değil fakat 2. ve 3. kitapta gerçekten ağlaya ağlaya öldüm ve hepsini birer günde bitirdim. Filmleri de gayet güzel. Tabi ki kitaplarına ayrı kurban olurum. :D Yaladım yuttum resmen. :)




Not: Ateşi Yakalamak henüz çıkmadı.




Seriye puanım tabi ki..




Okuyun, okuyun.. :D

Açlık oyunları, film fragmanı:


Ateşi Yakalamak fragmanı:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder