3 Nisan 2015 Cuma

Bir Sır Saklı İçimde ~ Kitap Yorumu - Sevmek İçin 5 Neden


Kimse ismimle çağırmaz beni.Küçük çocuklar bilmezler.
Her gün güneş doğarken hatırlatırım kendime,
bir gün ben de unutursam diye.
Judith, benim adım Judith.
Judith dört yıl önce en yakın arkadaşı ile birlikte kaybolmuştu.
İki sene sonra geri döndüğünde, konuşamıyordu.
Judith artık lanetli. Ne komşularına, ne ailesine, ne de aşkına
derdini anlatabiliyor. Herkes onu yok sayıyor. Ama canını en çok aşk acısı yakıyor.
Şiirsel bir anlatım. Trajik bir gerilim.
Şok edici bir gizem. 
"Kadın sesinin değeri ve susturulduğunda neler
kaybedileceğine dair güçlü mesajlar içeren farklı bir roman
yaratmak için, edebiyatın geleneksel tarzlarını etkili bir
şekilde birleştiriyor."
-New York Times-
2014 Edgar En İyi
Genç Yetişkin Romanı Adayı
Horn Book
Fanfare 2013 Ödülü
2014 Carnegie
Medal Adayı
Kirkus Reviews
2013 En İyi Gençlik Romanı
American Library
En İyi Genç Yetişkin Romanı
(Tanıtım Bülteninden)
Sayfa Sayısı: 260Baskı Yılı: 2014Dili: TürkçeYayınevi: DEX



Merhabalar. 
Kitabın kapağı, ismi, tanıtımı o kadar ilginçti ki ben bu kitabı daha ilk çıktığı zaman istemiştim. Ama okuma fırsatım olmamıştı. 
Kitabın kapağı içeriğini hiç belirtmiyor. Ben kitabı fantastik zannediyordum ve okumaya başlayınca fark ettim öyle olmadığını. Benim tarzım değil dedim başta ama okudukça öylesine güzel geldi ki bırakamadım. 
Direkt turdaki görevime geçeyim böylece yorumumu da o şekilde yaparım. ^^

Sevmek İçin 5 Neden:

1. Farklı yazım tarzı

Kitabın içi bölüm bölüm ayrılmış ve daha en baştan her şeyi biliyormuşuz gibi anlatıyor. Anlamadığımız kısımlar oluyor ama bu rahatsız edici olmuyor.

2. Yumuşak bir anlatım

Kitabın konusu beklenenden farklı olarak kasvetli bir konu. Yani bir kızın ortadan kaybolması, bunun gizemi vs... Kasvetli kitaplar çoğunlukla beni gerer fakat bu kitabın yazılışı öyle yumuşak ki bunu bazı kısımlar hariç hissetmiyorsun. Hissettiğin o farklı kısımlar da yazarın gerilmemizi istediği kısımlar. Yazarın kalemi çok iyi.

3. Zihniyet

Kitabın geçtiği tarih tam belli değil fakat benim tahminim 1850 sonrası. Ve biz bu tarihte yaşamış öyle zihniyetler görüyoruz ki "Hah, bizim çevremizde hala böyleleri var" ya da "Böyle insanlar da mı varmış?" diyoruz. Farklı ama aynı zihniyetleri görüyoruz. Özellikle bazı karakterlerin zihniyetleri sinirlerimi bozdu. Bazılarıysa hala iyi insanlar var düşüncesine neden oldu. 

4. Kısa cümleler, yoğun duygu

Kitabın bölüm bölüm olduğunu söylemiştim. Bazı bölümler sadece 5-10 cümle. Fakat yazar öyle cümleler kurmuş ki kitabı bırakıp duraksadım. Öylece durdum ve sindirmeye çalıştım. Öylesine etkileyici ve güzel cümleler ki...

5. Aşk

Ben diğer yazılarımdan birinde de bahsetmiştim, masum aşkları severim. Buradaki aşk öyle güzel ki... Öylece, karşılıksız sevmek, bunun acısını çekmek beni benden alan bir konu. Bu çekilen acının kutsal olduğunu düşünüyorum. Kavuşamayan aşıklar gözümde daha farklı. Bu kitapta da aşk öyle.


Ne kadar çok üç nokta bırakmışım. 
Kitap her şeyiyle dolu dolu. Ve ben gerçekten çok beğendim. Okunması gereken, aldığı ödülleri hak edip almış bir kitap. Okuduktan sonra bana yazın, siz de beğendiniz mi? 
Kendinize iyi bakın. ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder