5 Haziran 2014 Perşembe

24 Saat Açık Kitapçının Sırrı ~Yorum





Bu raflarda aradığınızı bulmanıza nasıl yardımcı olabilirim?
Ekonomik kriz yüzünden işinden olan Clay Jannon için her şey bu soruyla başlıyor. Kendini bir anda Bay Penumbra'nın 24 Saat Açık Kitapçısı'nda tezgâhtarlık yaparken bulan Clay, kısa sürede bu dükkânda bir gariplik olduğunu keşfeder. Zaten "24 Saat Açık Kitapçı" ne demek ki? Gecenin bir yarısı garip kitaplara "ihtiyaç" duyan müşterileriyle bu müşterilerin kaydını en küçük ayrıntısına kadar tutan Penumbra bir şeyler saklıyor olmalı. Tüm bu sorulara cevap arayan Clay (birazcık da arkadaşlarının yardımıyla) hayatını değiştirecek bir serüvene atılıyor. Tozlu kitaplarla son teknolojiyi bir araya getiren, bambaşka insanların yollarını kesiştiren bu serüven sonunda herkesi Penumbra'nın kitapçısından çok daha uzaklara götürüyor.
Peki, ya siz? Göründüğünden çok daha büyük bir sırrı çözmeye hazır mısınız?
18 ülkede 15 dile çevrilen sürükleyici bir hikâye.
"Sloan'ın kitabı, okuyucuyu gizli bir tarikat, yeraltı odaları, kara cübbeli müritler ve deşifre edilemeyen kitaplarla dolu yüksek tempolu bir maceraya sürüklüyor."-New York Times-
"Her şeyin San Fransisco'daki küçük bir kitapçıda başladığı eğlenceli bir gizem, aşk ve macera hikâyesi. Ölümsüzlüğün sırrını araştıran bir masal."-Barnes & Noble-
"Kahraman; anlatım tarzı, zekâsı, hazır cevaplılığı ve uyanıklığıyla kitabı sürükleyici kılıyor. Tıpkı yeni çıkan bir iPhone'un parlak ekranı gibi."-Washington Post-
"24 Saat Açık Kitapçının Sırrı, dijital devrimin getirdiği değişiklikleri merak eden herkes için okumaya değer bir kitap."-Boston Globe-(Tanıtım Bülteninden)


Sayfa Sayısı: 320Baskı Yılı: 2013Dili: TürkçeYayınevi: Trend Yayınevi


Merhabalar. Biliyorsunuz bir önceki yarışmamız Trend Yayınlarından 24 Saat Açık Kitapçının Sırrı kitabımızaydı. Kazananı da belli oldu, Sibel Derici arkadaşımı bir de buradan tebrik ediyorum ve yayınevine de sevgilerimi iletiyoruuum. :D


24 Saat Açık Kitapçının Sırrı'nı bende okudum tabi ki!


Kitap, macera fantastik karışımı bir kitaptı. -Çoğunlukla macera.- Dedektiflerin bulunduğu bir kitap olmasa da asıl oğlan Clay'in bir Hercule Poirot'tan kalır yanı yoktu. :D Çözdüğü şey cinayet değildi fakat biz kitap severlerin ilgisini oldukça çekebilecek bir şeylerin peşindeydi. Gizemli kitaplar!



 
Clay işsizdir ve Bay Penumra'nın 24 Saat Açık Kitapçısında işe girer. Kitapçının müşterileri hep aynı kişilerdir ve bu insanlar Clay'e garip gelir. Sadece müşteriler değil, kitapçının kendisi de gariptir çünkü Clay'in kitapları açıp okuması yasaktır. Gelen her müşterinin ayrıntısıyla tasvir edildiği bir de defter vardır. Clay, arkadaşı kendisini ziyarete geldiğinde dayanamayıp kitaplardan birine bakar. Ve macera buradan sonra başlar. *-*


Kitapta teknoloji ve kitapların ilişkisi boldu. Ben pek teknoloji insanı değilimdir, kitapta da teknoloji ile ilgili bilmediğim bir sürü terim vardı, tabi ben bön bön baktım. Zaman hızlı ilerliyor değil mi? Ne kadar gelişmiş teknoloji... *-*


Bir önceki yazımda da bahsettiğim gibi kafam dağınık olunca kitaplar benden uzaklaşır. Bu yüzden bende kitabımı okumayı geniş bir zamana yaydım. Bir kitabı ara vere vere okurken konu dağılır ve kopar normalde. En azından bende öyle oluyor, ne neydi, kim ne yapıyordu, nerede kalmıştım da bu çocuk böyle bir şey yapıyordu diye birkaç sayfa öteden devam ederim. 24 Saat Açık Kitapçının Sırrı'nın en büyük özelliğiyse bunu yaşatmaması oldu. Olaydan hiç kopmadım . :) Ama biraz sıkıldığımı belirtmeden de edemeyeceğim. 

Ha, kitabımın kapağını büktüm çok mutsuzum. :'( Bu yüzden bir kitap kılıfı yapmak lazım, değil mi? *-*

Daha çok fantastik okuyan biri olsam da, bu macera dolu kitabı macera severlere öneriyorum. ^^





Özenle yaratılmayan ve içinde dostluk barındırmayan hiçbir şey ölümsüz olamaz.


 Dünyadaki bütün sırlar öğrenmeye değerdir, bazen bakarız ama onları göremeyiz.


 Gözlerinizi açık tutun, hazineler her yerde. Sadece saklanıyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder