22 Aralık 2014 Pazartesi

MAKK - Yıldızlar Sönünce ~ Yorum, Alıntılar, Çekiliş


'Harf harf seni kalbine yazmayı bilen, satır satır o kalpten silmeyi de bilir.' Tesadüflerin bir araya getirdiği, geçmez sandığım bir aşktın sen. Ve benim için yaşamak, seni sevmekti. Sevdikçe doyamamak, seni yaşadıkça hiç ölmeyeceğini sanmaktı. Böyleydim ben, sevince kör, yanımda olunca hiç gitmeyecek sanırdım. Seni unutup, silmeye çalıştıkça ne karanlıklar gördüm, çok öldüm. Avazım çıktığı kadar bağırırken çok sustum. Böyleydim ben, bir yabancıya dönüştürmeden seni, senin için ölen de bendim. Anlamayacaksın biliyorum, neleri kaybettiğini, nasıl güzel sevildiğini bilmeyeceksin. Sen benden geçerken, el sallayan kocaman bir pişmanlık olacak. Hak ettiğini bulacaksın! Hak ettiğin gibi az sevilip, öylesine önemseneceksin. Ve kaybettiklerin arasında içini en çok yakan da ben olacağım. İlk kitabı Yalnızlık Sek İçilir ile büyük bir okur kitlesine ulaşan Ahmet Demir, ikinci kitabı Yıldızlar Sönünce ile okuyucusuyla buluşuyor.(Tanıtım Bülteninden)


Sayfa Sayısı: 224
Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Destek Yayınları
Bana kalırsa, aşkı yaşamamış insanlara onu, cümlelerle anlatamazsın. Cümlelere sığacak bir şey değil. Yaşamadıysa, hissedemez cümlelerdeki duyguları, anlayamaz anlamlarını. Ki ben aşkı yaşamak şöyle dursun, aşkın kendisine inanmayan bir insan olarak okudum bu kitabı. *-* Bir nevi empati kurma çabasına girdim. Ama yok, olmadı, sevmedim sevemedim...

İçerisinde aşktan daha çok olan bir şey olmasa da, bazı cümlelerde kendinize dair bir şeyler bulabileceğinizi düşünüyorum.

Kitaptan sürüsüne bereket alıntı çıkarabilirdim. Ama herkes için farklı alıntılar var bana göre. Benim beğendiğim alıntılar sizin duygularınıza hitap etmez, siz aşkı yaşayanlardan olursunuz, bilemem. Benim beğendiklerim aşağıda mevcut. ^^

Alıntılar:
~~
Sadece bir beden taşımazsın, o bedenin içindeki milyonlarca duygu da senin yükündür.
~~
Vicdanının sesi kulaklarını çınlattığı sürece, yanlış yaptığın şeyler için bir şansın daha var demektir.
~~
İhanetin binlerce çeşidi vardır, ama gerçek ihanet karşındaki insanın seninle beraberken yaptığı sensizliğin planıdır.
~~
Kırıldıkça dağılmak yerine, kırıldıkça daha güçlü olmayı seç.
~~
İnsan zayıf taraflarını paylaşmamalı, bir gün gelip paylaştığı o zayıf tarafından vurulmamak için.
~~
Gözyaşlarının sebebini sorana itibar etme, onu silmeye çalışanlara güven.
~~
Yaprak döküyor yüreğim, artık kaderi, bir ömür sonbahar.
~~
Ve bu aşk anlatılacak, belki anlaşılacak, belki başkaları tarafından da yaşanacak ama senin yaşadığın kadar güzel değil...
~~
Yanında olması gerekmez, o fazlasıyla sendedir zaten.
~~
Suçu dünyanın üstüne attım, zalim dünya dedim, dünyayı dünya yapan içindeki insanları hiçe sayarak.
~~
Canınızı yakan öyle şeyler vardır ki, o anda aldığınız kararlar karakterinizin kanunu sayılır. 
~~
Her kitap bana unutmayı öğretti, dünyanın sandığımdan daha büyük olduğunu da. Düşünmeyi öğretti, aşkın her dilde aynı olduğunu, sevginin her dinde aynı değeri taşıdığını.
~~
Hayatımızda yaptığımız seçimler, içinde ömür boyu yüzleşeceğimiz gerçekleri taşır.
~~
Özledikçe küfrettim; gelmişine, geçmeyişine ve gittiğine!
~~
Yalanı doğru gibi söyleyip, hayatı yalan insanlar var.
~~
Gel ki, sen koksun her yer.
Gel, yoksun diye sessiz her şey.
~~
Aldanmak susmak gibidir, seni aldattığını düşünen, susarak ettiğin küfürleri duymaz. Bir cümle dahi etmeye değmediğini bilmez.
~~
Kader denen o arsız çocuğun bir sürü hayal oyuncağını kıracağını, kendisinin de o oyuncağı yeniden tamir etmek için ömrünü vereceğini biliyordu. Değmezdi, çünkü ebedi olduğunu düşünen hiçbir nefes bugüne ulaşamamıştı.Hiçbir beden, hiçbir ruh o çocuğu uslandıramazdı. 
Ve...
Yenilmeyi öğrenecekti.
Yaşamaya, hayata ve bu dünyaya...
~~
Güvenmeyi sorguladı, çünkü kaybettiği savaşların galibi her zaman güvendiği insanlardır.
~~
...canın yandıkça iyileşiyor, iyileştikçe unutuyorsun.
~~

Ben kitabın yarısını buraya geçirmeden durayım, ama seçtiğim alıntılar benlik olanlar. :D Ha bir de, kitabın içerisinde şu yazıları diğerlerine göre daha çok beğendim. Okursanız göz atarsınız belki. ^^

Sevmeyi Unutmak -  sf 139 
Son Nefesin Peşinden - sf 162
Zamanın Ötesine - sf 64
Vazgeçmeyi Bileceksin - sf 61


Kitabı puanlamayacağım. Çünkü okuduğum tarz bu değil ve objektif olamayacağımı biliyorum. Eğer ki Ahmet Batman tarzı seviyorsanız, kitabı tavsiye ediyorum.
Destek Yayınlarına da teşekkür ederim kitap için. ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...